fredag 16 november 2012

Hej det är Simone

Som påpekat har den här bloggen legat väldigt lågt de två senaste månaderna. Jag jobbar som tågvärd, och volontärarbetar på Röda Stens Konsthall. Och när jag inte gör det pluggar jag danska. Så ni kan nog förstå mig om jag stundom känner att all tid är uppbokad på förhand, även om det naturligtvis inte är helt sant.

Än så länge trivs jag på SJ. Trodde det skulle vara värre att arbeta oregelbundna tider än jag tycker, än så länge ser jag ljusglimtarna med det mesta. Jag gillar inte att jobba natt med drägg, men det är soft att slippa ställa klockan. Jag gillar inte heller att börja jobba klockan fyra på morgonen, men det är guld att sluta tidig förmiddag. Jag jobbar antagligen hela julen, men har åtminstone fått ledigt nyår som kommer att spenderas hemma med några av de bästa. Ikväll börjar jag klockan åtta, och jobbar till fyra, och "morgonen" har jag lagt på att äta frukost, titta på Hanna Hellquist och söka ett jobb. Nu ska jag fanimig städa, förhoppningsvis plugga och invänta Philip, kanske med lite middag redo.

Vi har förövrigt KANSKE stora grejer på gång. KANSKE en liten tillökning i form av två jättefina katter. När vi för några år sedan fick göra oss av med våra förra katter tänkte jag att nu ska jag tänka mig jävligt noga för inför nästa gång, och helst ska vi vänta tills vi har hus. Men så brukar jag och Philip också säga att det första vi ska göra när vi skaffar vårt hus är att skaffa katt. Det ingår liksom i bilden lika mycket som barn. Och nu var det två fantastiskt fina katter till en bekant som behövde ett nytt hem. Så jag tror att vi kommer att göra det här, även om vi inte har sagt det rakt ut. Apropå hus ska vi dessutom snart förhoppningsvis få ett möte med banken och börja prata om sparande inför ett bolån.

Tänk fan. Att rada upp det såhär får en att låta jävligt vuxen och jävligt stabil.

1 kommentar:

Idschen sa...

Tycker det låter helt lysande!
Jag hoppas att det kommande huset ligger längre söderut, särskilt med tanke på dina snart enastående danskakunskaper! Och det är inget hem utan katt, utan katt är det bara en bostad, go for it! SAKNAR DIG!